Pazar Günleri Liman Günleri

Ellerimi ısıtmaya yetmese de etrafı aydınlatan parıl parıl parlatan tatlı güneşimiz Pazar gününü huzurlu iç açıcı bir hale getirdi. Deniz hafif hafif dalgalanıyor rüzgarda ama masmavi ışıl ışıl ufuklar, huzur veriyor. Derken bir şarkıya takılıyor aklım mırıldana mırıldana sahil boyu yürüyorum, denizin kokusunu içime çeke çeke. Unutmadan bir de yaz özlemi içimde deli gibi bırakmak istiyorum kendimi suya ama bir numaralı düşmanımdır şu hayatta soğuk, yapamıyorum. Hem bir pazar günü hem de deniz kokusuyla dolu olunca hemen çocukluğuma dönüyorum ve babam kayıkla uğraşırken limanda kendi kendime koşuşturmacam, ördekleri izleyişim ve babamın işine ara vermesiyle  birlikte gazoz almaya gidişimiz. Kayıkhanelerin önünden geçerken babama selam veren hal hatır soran, bana gülümseyen amcalar... Hava tıpkı  bugünkü gibi güneş yalancı, parlıyor ama ellerim yine soğuk.Gerçi elleri soğuk olanın kalbi sıcak olurmuş sonradan öğrendim.Babamın yürürken bitmek tükenmek bilmeyen deniz, doğa, hayvanlar, insanlar kısacası hayata dair bütün hikayeleri... Bu kareler gözümün önünden geçip giderken şarkıyı söylemeye devam ediyorum içimden. Bir deniz sevdası, yolculuk hevesi içimde sorma gitsin. Aman kaptan al beni götür denizlere! Deniz huzurlu, kocaman, sonsuz, beni kucaklamaya hazır. O kadar da usanmadım limanlardan, hala limanda geçirdiğim pazar günleri aklımda; ama kayığa atlayıp limandan uzaklaşmak hep daha çok heyecanlandırdı beni deniz tutacağını bile bile deli bir sevinç olurdu içimde. Yönümüz belli ama hala limanlardayım şimdilik:) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mor

Mor Menekşe Aç Dostlar ve Altın Gözlü Çocuk

Kuyara & Adako